Segíts célzott tudással és kapcsolatokkal!

Segíts célzott tudással és kapcsolatokkal!

A nonprofit szervezetek olyan fontos ügyeket képviselnek, amelyek segítik a hátrányos helyzetűeket, támogatják a fenntarthatóságot, vagy épp egy sokszínűbb piacot építenek. Több szervezet saját webshopot készít és tart fenn, amelyen keresztül befolyt pénzből finanszírozza a működési költségeit. Működésükhöz elengedhetetlen, hogy az adományok mellett hozzáférjenek a legfrissebb tudáshoz és erős kapcsolatokat alakíthassanak ki, hiszen ezek meghatározó szerepet töltenek be fejlődésükben. 

Ezt tudod most Te is támogatni!  Ha December 5-től 11. délig vásárolod meg belépőjegyed, automatikusan kapsz egy másodikat, amelyet egy általad választott nonprofit szervezet kap meg!

Ebben a cikkben Guba Vanda, az Ecommerce Expo főszervezezője mutatja meg hogyan.

Főszervezői kapcsolódásom a nonprofit világhoz 

Ez a kezdeményezés különösen közel áll hozzám, hiszen a civil világ támogatása és a tudásmegosztás fontossága személyes ügyem is.

Az Ecommerce Expo Budapest mellett a Láthatatlan Iskola Alapítvány életét egyengetem néhány barátommal. Átmeneti otthonban élő gyerekek mentorálásával foglalkozunk, mi magunk, és a 60 velünk dolgozó debreceni és budapesti lelkes mentor is mind önkéntes. 

A működésünkhöz azonban elengedhetetlen, hogy ne csak pénzbeli adományokat, hanem szaktudást is kapjunk. Büszkék vagyunk arra, hogy a for-profit szférából érkező szakmai támogatások mennyire meghatározó szerepet játszanak a fejlődésünkben:

  • Bridge Budapest mentorálás: Németh Zsófia szakmai segítsége révén sikerült átlendülni egy komoly vezetői döntésen, Pistyur Veronika pedig általános kérdéseivel támogatja a fejlődésünket.
  • Telekom együttműködés: 2023-ban a Telekom csapatával közösen készítettük el a Láthatatlan Iskola önkéntes onboarding anyagát, ami az új mentorok betanulását támogatja.
  • Shoprenter adománygyűjtő webshop: Shoprenter-rendszerben indítjuk el adománygyűjtő webshopunkat, amelyen keresztül egyszeri és folyamatosan támogatást tudunk kapni.
  • 2025 februárjában pedig egy marketing ügynökség segítségét kérjük az önkéntesek bevonásáról szóló kampányunkhoz, azért, hogy valóban minden velünk kapcsolatban lévő átmeneti otthonban élő gyereknek lehessen mentora. 

Mivel mindenki önkéntes a szervezetben, nagyon át kell gondolnunk, hogy a csapat mibe fekteti az erőforrását, milyen újítást vagy extra tevékenységet hozunk be, azok valóban támogatják-e a szervezet alapvető célkitűzését, az átmeneti otthonban élő gyerekek fejlesztését. A szakmai segítség, a szakmai események kiállítói és előadói bázisának tudása pedig abban segít minket, hogy az új kihívásokat könnyebben tudjuk venni.

A szakmai együttműködések új dimenziókat nyitottak meg számunkra, és még inkább megerősítettek abban, hogy a for-profit világ tudása aranyat érhet a nonprofit szférában, miközben mi is tudunk adni a for-profit világnak. 

 

Miért fontos a civilek támogatása az e-kereskedelem világában?

A nonprofit szervezetek egyre gyakrabban használják az e-kereskedelmet céljaik megvalósításához. Az adománygyűjtő webshopok – bár nem tradicionális webshopok – lehetőséget nyújtanak arra, hogy a vásárlók nemes ügyeket támogassanak. Ilyenkor ők az adott szervezet ügyéért állnak ki, miközben a termékek használatával, viseletével tovább népszerűsítik azt az ügyet, amely mellett az adott szervezet kiáll. 

Egy webáruház fenntartása, üzemeltetése és fejlesztése olyan erőforrásokat, tudást és gondolkodást igényel, amely gyakran még a tapasztalt vállalkozóknak is kihívást jelent. Éppen ezért van szükség arra, hogy a nonprofit szervezetek is hozzáférést kapjanak olyan eszközökhöz, amelyek biztosítani tudják fejlődésüket.

Az Ecommerce Expo egyedülálló alkalom arra, hogy a nonprofit szervezetek képviselői hozzáférjenek a legújabb digitális trendekhez, marketingstratégiákhoz és szolgáltatói kedvezményekhez. Az itt megszerzett tudás pedig nemcsak a működésüket könnyítheti meg, hanem segíthet abban is, hogy még szélesebb körben juttassák el ügyük üzenetét az embereknek.

Az alábbi öt civil szervezet kiváló példát mutat arra, hogyan használható a webshop az adománygyűjtés és társadalmi célok támogatása érdekében:

AdjukÖssze – Webshopadomány: A platform NIOK alapítvány gondozásában fut és lehetővé tesz, hogy az online vásárlások jótékony célra fordíthatók legyenek. A vásárlók az itt elköltött összegből, a programban résztvevő webshopokon keresztül egy bizonyos százalékot automatikusan felajánlhatnak kedvenc nonprofit szervezetüknek, ezzel erősítve az adományozási kultúrát Magyarországon.

Amigos a gyerekekért Alapítvány: Az Amigos webshopja olyan termékeket kínál, amelyek vásárlásával a beteg gyerekek kórházi tartózkodásának megkönnyítését támogathatjuk.

A termékek, például pólók és bögrék, mind az alapítvány szellemiségét tükrözik. Az alapítvány célja a tanulás és a játék örömének eljuttatása a gyerekekhez, és ez a webshop bevételeiből is megvalósulhat.

Amigos alapítvány webáruház

Igazgyöngy Alapítvány – SZUNO: Az Igazgyöngy Alapítvány társadalmi vállalkozása, a SZUNO, különleges kézműves termékeket kínál, mint például tornazsákok, linónyomott táskák, és papírtermékek. Ezek a termékek a hátrányos helyzetű településeken élő közösségek munkáit dicsérik, és a bevételük a helyi oktatás és szociális projektek fenntartását segíti. A Decathlon Magyarországgal való együttműködésük különösen figyelemre méltó, hiszen nagyobb láthatóságot biztosít számukra.

WWF Magyarország: A természetvédelemmel foglalkozó WWF webshopjában fenntarthatóságot népszerűsítő termékeket kínálnak, amelyek megvásárlásával a vásárlók közvetlenül a természetvédelmi programok finanszírozásához járulnak hozzá.

BeSweet alapítvány:

A BeSweet webáruház mögött a szekszárdi Kék Madár Alapítvány munkatársai állnak. A márka tükrözi az alapítvány misszióját, hiszen fogyatékkal élő emberek készítik el hatalmas precizitással és odaadással a webáruházban megvásárolható minőségi csokoládékat.

 

Ezek a szervezetek egyaránt példát mutatnak a kreatív adománygyűjtési technikákban és az e-kereskedelem társadalmi hasznosításában. De nem csak őket lehet támogatni jeggyel, hanem a résztvevők maguk választhatják ki, hogy melyik nonprofit szervezetnek ajánlják fel az extra jegyüket!

 

Hogyan csatlakozhatsz?

  1. Vásárold meg a jegyed az Ecommerce Expo Budapest eseményre december 11. délig.
  2. Válaszd ki azt a nonprofit szervezetet, akinek felajánlanád az extra jegyet. A szervezet nevét jelöld a vásárlás során, a résztvevői adataidnál. Ha csak segíteni szeretnél, de nem tudod, pontosan kinek lenne hasznos, akkor csak írd be megjegyzésre, hogy “Rátok bízom!” és mi segítünk megtalálni a megfelelő szervezetet.
  3. Minden adminisztrációval kapcsolatos teendőt csapatunk intéz, így neked ezzel nem kell bajlódnod. A kiválasztott szervezet és te is értesülni fogsz arról, hogy az extra belépőjegy célba ért.

ajándékozz tudást és kapcsolatokat!

Közös tudás, közös jövő

Hiszem, hogy a for-profit és nonprofit világ közötti tudásmegosztás kulcsfontosságú a társadalmi fejlődéshez. Ezért is hoztuk létre a decemberi kampányunkat: szeretnénk minél több civil szervezet számára biztosítani, hogy hozzáférjenek a legmodernebb e-kereskedelmi tudáshoz és kapcsolati hálóhoz. Szeretnénk, hogy olyanokhoz is eljusson, akiket Ti ismertek, Ti szeretnétek támogatni! 

Amikor a nonprofit világot támogatod, nemcsak egy szervezetet segítesz. Támogatod azokat az embereket is, akik számára ezek a szervezetek a mindennapi életben nyújtanak reményt és segítséget. Csatlakozz hozzánk, és tegyük közösen jobbá a világot – egy jegy, egy ügy, egy lépés a változásért!

Vedd meg Ecommerce Expo belépőjegyedet szerda délig és az extra jegyeddel segíts egy általad választott nonprofit szervezetnek. 

Ilyen volt az Ecommerce Expo 2025

Feltörekvő webshopok, marketplacen értékesítők, kicsinek maradni vágyók, nemzetközi piacra törő brandek, szakértők és piacképes e-kereskedelmi szolgáltatók sorakoztak fel a 9. Ecommerce Expo eseményen a Lurdy