A nonprofit szervezetek olyan fontos ügyeket képviselnek, amelyek segítik a hátrányos helyzetűeket, támogatják a fenntarthatóságot, vagy épp egy sokszínűbb piacot építenek. Több szervezet saját webshopot készít és tart fenn, amelyen keresztül befolyt pénzből finanszírozza a működési költségeit. Működésükhöz elengedhetetlen, hogy az adományok mellett hozzáférjenek a legfrissebb tudáshoz és erős kapcsolatokat alakíthassanak ki, hiszen ezek meghatározó szerepet töltenek be fejlődésükben.
Ezt tudod most Te is támogatni! Ha December 5-től 11. délig vásárolod meg belépőjegyed, automatikusan kapsz egy másodikat, amelyet egy általad választott nonprofit szervezet kap meg!
Ebben a cikkben Guba Vanda, az Ecommerce Expo főszervezezője mutatja meg hogyan.
Főszervezői kapcsolódásom a nonprofit világhoz
Ez a kezdeményezés különösen közel áll hozzám, hiszen a civil világ támogatása és a tudásmegosztás fontossága személyes ügyem is.
Az Ecommerce Expo Budapest mellett a Láthatatlan Iskola Alapítvány életét egyengetem néhány barátommal. Átmeneti otthonban élő gyerekek mentorálásával foglalkozunk, mi magunk, és a 60 velünk dolgozó debreceni és budapesti lelkes mentor is mind önkéntes.
A működésünkhöz azonban elengedhetetlen, hogy ne csak pénzbeli adományokat, hanem szaktudást is kapjunk. Büszkék vagyunk arra, hogy a for-profit szférából érkező szakmai támogatások mennyire meghatározó szerepet játszanak a fejlődésünkben:
- Bridge Budapest mentorálás: Németh Zsófia szakmai segítsége révén sikerült átlendülni egy komoly vezetői döntésen, Pistyur Veronika pedig általános kérdéseivel támogatja a fejlődésünket.
- Telekom együttműködés: 2023-ban a Telekom csapatával közösen készítettük el a Láthatatlan Iskola önkéntes onboarding anyagát, ami az új mentorok betanulását támogatja.
- Shoprenter adománygyűjtő webshop: Shoprenter-rendszerben indítjuk el adománygyűjtő webshopunkat, amelyen keresztül egyszeri és folyamatosan támogatást tudunk kapni.
- 2025 februárjában pedig egy marketing ügynökség segítségét kérjük az önkéntesek bevonásáról szóló kampányunkhoz, azért, hogy valóban minden velünk kapcsolatban lévő átmeneti otthonban élő gyereknek lehessen mentora.
Mivel mindenki önkéntes a szervezetben, nagyon át kell gondolnunk, hogy a csapat mibe fekteti az erőforrását, milyen újítást vagy extra tevékenységet hozunk be, azok valóban támogatják-e a szervezet alapvető célkitűzését, az átmeneti otthonban élő gyerekek fejlesztését. A szakmai segítség, a szakmai események kiállítói és előadói bázisának tudása pedig abban segít minket, hogy az új kihívásokat könnyebben tudjuk venni.
A szakmai együttműködések új dimenziókat nyitottak meg számunkra, és még inkább megerősítettek abban, hogy a for-profit világ tudása aranyat érhet a nonprofit szférában, miközben mi is tudunk adni a for-profit világnak.
Miért fontos a civilek támogatása az e-kereskedelem világában?
A nonprofit szervezetek egyre gyakrabban használják az e-kereskedelmet céljaik megvalósításához. Az adománygyűjtő webshopok – bár nem tradicionális webshopok – lehetőséget nyújtanak arra, hogy a vásárlók nemes ügyeket támogassanak. Ilyenkor ők az adott szervezet ügyéért állnak ki, miközben a termékek használatával, viseletével tovább népszerűsítik azt az ügyet, amely mellett az adott szervezet kiáll.
Egy webáruház fenntartása, üzemeltetése és fejlesztése olyan erőforrásokat, tudást és gondolkodást igényel, amely gyakran még a tapasztalt vállalkozóknak is kihívást jelent. Éppen ezért van szükség arra, hogy a nonprofit szervezetek is hozzáférést kapjanak olyan eszközökhöz, amelyek biztosítani tudják fejlődésüket.
Az Ecommerce Expo egyedülálló alkalom arra, hogy a nonprofit szervezetek képviselői hozzáférjenek a legújabb digitális trendekhez, marketingstratégiákhoz és szolgáltatói kedvezményekhez. Az itt megszerzett tudás pedig nemcsak a működésüket könnyítheti meg, hanem segíthet abban is, hogy még szélesebb körben juttassák el ügyük üzenetét az embereknek.
Az alábbi öt civil szervezet kiváló példát mutat arra, hogyan használható a webshop az adománygyűjtés és társadalmi célok támogatása érdekében:
AdjukÖssze – Webshopadomány: A platform NIOK alapítvány gondozásában fut és lehetővé tesz, hogy az online vásárlások jótékony célra fordíthatók legyenek. A vásárlók az itt elköltött összegből, a programban résztvevő webshopokon keresztül egy bizonyos százalékot automatikusan felajánlhatnak kedvenc nonprofit szervezetüknek, ezzel erősítve az adományozási kultúrát Magyarországon.
Amigos a gyerekekért Alapítvány: Az Amigos webshopja olyan termékeket kínál, amelyek vásárlásával a beteg gyerekek kórházi tartózkodásának megkönnyítését támogathatjuk.
A termékek, például pólók és bögrék, mind az alapítvány szellemiségét tükrözik. Az alapítvány célja a tanulás és a játék örömének eljuttatása a gyerekekhez, és ez a webshop bevételeiből is megvalósulhat.
Igazgyöngy Alapítvány – SZUNO: Az Igazgyöngy Alapítvány társadalmi vállalkozása, a SZUNO, különleges kézműves termékeket kínál, mint például tornazsákok, linónyomott táskák, és papírtermékek. Ezek a termékek a hátrányos helyzetű településeken élő közösségek munkáit dicsérik, és a bevételük a helyi oktatás és szociális projektek fenntartását segíti. A Decathlon Magyarországgal való együttműködésük különösen figyelemre méltó, hiszen nagyobb láthatóságot biztosít számukra.
WWF Magyarország: A természetvédelemmel foglalkozó WWF webshopjában fenntarthatóságot népszerűsítő termékeket kínálnak, amelyek megvásárlásával a vásárlók közvetlenül a természetvédelmi programok finanszírozásához járulnak hozzá.
BeSweet alapítvány:
A BeSweet webáruház mögött a szekszárdi Kék Madár Alapítvány munkatársai állnak. A márka tükrözi az alapítvány misszióját, hiszen fogyatékkal élő emberek készítik el hatalmas precizitással és odaadással a webáruházban megvásárolható minőségi csokoládékat.
Ezek a szervezetek egyaránt példát mutatnak a kreatív adománygyűjtési technikákban és az e-kereskedelem társadalmi hasznosításában. De nem csak őket lehet támogatni jeggyel, hanem a résztvevők maguk választhatják ki, hogy melyik nonprofit szervezetnek ajánlják fel az extra jegyüket!
Hogyan csatlakozhatsz?
- Vásárold meg a jegyed az Ecommerce Expo Budapest eseményre december 11. délig.
- Válaszd ki azt a nonprofit szervezetet, akinek felajánlanád az extra jegyet. A szervezet nevét jelöld a vásárlás során, a résztvevői adataidnál. Ha csak segíteni szeretnél, de nem tudod, pontosan kinek lenne hasznos, akkor csak írd be megjegyzésre, hogy “Rátok bízom!” és mi segítünk megtalálni a megfelelő szervezetet.
- Minden adminisztrációval kapcsolatos teendőt csapatunk intéz, így neked ezzel nem kell bajlódnod. A kiválasztott szervezet és te is értesülni fogsz arról, hogy az extra belépőjegy célba ért.
Közös tudás, közös jövő
Hiszem, hogy a for-profit és nonprofit világ közötti tudásmegosztás kulcsfontosságú a társadalmi fejlődéshez. Ezért is hoztuk létre a decemberi kampányunkat: szeretnénk minél több civil szervezet számára biztosítani, hogy hozzáférjenek a legmodernebb e-kereskedelmi tudáshoz és kapcsolati hálóhoz. Szeretnénk, hogy olyanokhoz is eljusson, akiket Ti ismertek, Ti szeretnétek támogatni!
Amikor a nonprofit világot támogatod, nemcsak egy szervezetet segítesz. Támogatod azokat az embereket is, akik számára ezek a szervezetek a mindennapi életben nyújtanak reményt és segítséget. Csatlakozz hozzánk, és tegyük közösen jobbá a világot – egy jegy, egy ügy, egy lépés a változásért!
Vedd meg Ecommerce Expo belépőjegyedet szerda délig és az extra jegyeddel segíts egy általad választott nonprofit szervezetnek.