Feltörekvő webshopok, marketplacen értékesítők, kicsinek maradni vágyók, nemzetközi piacra törő brandek, szakértők és piacképes e-kereskedelmi szolgáltatók sorakoztak fel a 9. Ecommerce Expo eseményen a Lurdy Házban, hogy közösen vitassák meg és formálják a magyar e-kereskedelem jövőjét.
Február 26-án és 27-én közel 2000 ember élte át az EcomExpo-élményt, 80 szakmai programelem közül válogattak, 75 szakmai kiállító várta őket és halomnyi olyan lehetőség, amelyek során egymással tudtak kapcsolódni.
Innováció. Hatékonyság. Fenntarthatóság.
Az esemény főtámogatója a DPD Hungary volt, akik egy innovatív, megbízható és ügyfélközpontú csomaglogisztikai szolgáltató. Fenntartható működése, korszerű technológiája és felelős vállalati filozófiája révén a Geopost cégcsoport részeként céljuk 2040-re a nettó nulla kibocsátás elérése. Hű társa a partnereknek a hazai és nemzetközi logisztikában, egyedi Wine Logistics szolgáltatásukkal biztosítják, hogy az üveges termékek, egyedi FMCG megoldásukkal pedig a hűtött árucikkek is rendben megérkezzenek a vásárlókhoz.



Ebben a cikkben szeretnénk összefoglalni neked, hogy mi történt az Ecommerce Expo 2025 eseményen és az előtte lévő időszakban!
Hogy milyen volt az esemény? Nézd meg a hivatalos After movie-t!
Ecommerce Expo, a bejelentések helye
DPD és az Eshopper barométer
- Az 1-2 napos házhoz szállítás mára alapelvárás lett, miközben egyre többen választják az alternatív kézbesítési megoldásokat, például a csomagautomatákat és átvételi pontokat. A fogyasztói élményt pedig egyértelműen növeli, hogy 2024. decemberében már 5992 automata volt elérhető országszerte.
- az online vásárlások több mint 70%-a mobil eszközökön keresztül történt
- A vásárlók döntéseiben az ár továbbra is kulcsszerepet játszik: a rendszeres e-shopperek nagy része tudatosan keresi az akciókat, és az ingyenes szállítás vagy visszaküldési lehetőség jelentős hatással van a vásárlási kedvre. A vásárlók 66%-a hajlandó többet fizetni a gyors és rugalmas szállításért, míg az ingyenes visszaküldési lehetőség akár 30%-kal is növelheti a vásárlások számát.
Idén közvetíttetük a legfontosabb híreket az eseményről, így a DPD kutatásáról az Eshopper barométerről is olvashatsz bővebben az alábbi linken: https://blog.ecomexpo.hu/eloben-az-expo-rol-dpd-e-shopper-barometer/
Bemutatkozott a Foxpost – Packeta új ügyvezetője
A bejelentés mellett a résztvevőknek lehetőségük volt egy workshopon részt venni, ahol operatív szinten is megtudták, hogy milyen beállításokat érdemes megtenni egy webshopnak, hogy maximálisan ki tudja használni a Foxpost-Packeta adta lehetőségeket.
Shoprenter újdonságok
A Shoprenter számára az Ecommerce Expo a legnagyobb jelentőségű esemény az évben. Pont ezért ide időzítik a legtöbb bejelentésüket, ami a fejlesztéseket és szolgáltatás bővítéseket illeti.
Az idei eseményen az alábbi izgalmas újdonságok kerültek bejelentésre:
- Új design téma: Hamburg
- Rendelési folyamat fejlesztése
- Fejlesztések a nagyobb biztonság érdekében
- Vásárlóból előfizető program
- Google Ads by Shoprenter – visszacsatolás az elmúlt 2 évre
- Új integrációk és alkalmazások
A Shoprenter újdonságokról itt tudsz bővebben olvasni: https://blog.ecomexpo.hu/eloben-az-expo-rol-ezek-a-shoprenter-ujdonsagai-2025-ben/
Újdonságok a 2025-ös eseményen
1. Hot Seat – webshopok és fullfilment cégek bemutatkozására
“Idén az Ecommerce Expo Budapest forradalmasítja a “beunalmasodott” kerekasztal beszélgető modellt és forró székeket ad a résztvevők alá!” Donáth Fruzsina
Egy ideje keresünk egy olyan programtípust, amely a szakmai értékeken túl, egyszerre több embert mozgat meg a színpadon, kiküszöböli a kerekasztal beszélgetések végtelen válaszadási idejét, de emellett játékos, izgalmas és a hallgatóságot is bevonja.
Habár hiszünk a kerekasztal beszélgetések létjogosultságában, több olyan témával találkoztunk az elmúlt évek során, amelyeket úgy tudunk színpadra vinni, hogy több szerepkörből, oldalról és iparágból tudunk megvizsgálni. Mindezt rövid idő alatt és izgalmas, követhető módon.
Így jött létre a Hot Seat programelemünk, amelyben 4-5 webshop tulajdonos ül fenn a színpadon, felvillan az első kérdés, melyre először a közönség, majd a színpadon ülők válaszolnak igen vagy nem válasszal, attól függően, hogy a cégükre melyik válasz igaz. Ezután egy-egy perce van mindenkinek elmondani, hogy miért azt a választ adta! Ezután pedig jön a következő kérdés, hasonló menetrenddel.
Ez a programtípus azért nagyon izgalmas a résztvevőinknek, mert nem csak az adott kérdésre adott választ ismerhetik meg a résztvevők, hanem beleláthatnak a döntéshozási folyamatokba, megismerhetnek olyan kulisszatitkokat, amelyeket nem minden esetben osztanak meg a beszélgetésben résztvevők máshol, sőt akár konkrét megoldásokat is elleshetnek az adott webáruháztulajdonostól.


Ilyen, és ehhez hasonló kérdéseket kaptak a résztvevők:
- A külföldi piacotok/bevételetek nagyobb ütemben nőtt mint a hazai?
- Az akciózás vagy az azonnali árbevétel fontosabb a márkaépítésnél?
- Bevezetnél-e előfizetéses rendszert?
2. 0. nap, ráadásul tematikus program: rivaldafényben a nemzetközi piacra lépés és a nemzetközi gondolkodás
Idén 0. nappal indult a programunk, így 180 résztvevő már egy nappal az igazi Ecommerce Expo élmény előtt csemegézhetett a szakértők tudásából.
13:00-kor kezdtünk és egészen 19:00-ig cserélték a mikrofont az előadók a színpadon. Az előadások, hot seat-ek és interjúk mellett 2 mini mastermind is helyet kapott, így a résztvevők instant gyakorlati tudással tudtak hazamenni, választ kaphattak saját, személyes kérdéseikre is a közösségtől.
A nap programja:
- Határtalan növekedés megalapozása – Milyen adatokra, információkra alapozd a nemzetközi piacralépési stratégiád? – Madar Norbert (PwC)
- Hogy indultunk el 16 országban 1 év alatt? A Vágyaim.hu története – Pörzse Norbert (Vágyaim.hu).
- Professzionális ügyfélszolgálat nélkül nincs nemzetközi siker! – Lőrincz András (Protocall)
- A régió legsikeresebb e-kereskedőinek titkai és növekedési stratégiái – „The Top 50 Online Exporters in the CEE Region” 2024 lista hivatalos bejelentése – Szabó László (Growww Digital)
- Döntések a színpadon – TOP 50 CEE webshop gondolkodásmódja instant döntéseken keresztül – Kristian Kelemen (Furbify), Dominik Pichal (Grizly), Levezető: Guba Vanda főszervező (Ecommerce Expo)
- Mini Mastermind: A nemzetközi piacralépés kihívásai (interaktív tapasztalatcsere a Top50 lista sikeres webshopjaival és a DKSZ Export Mentorprogram résztvevőivel)
- Mastering the strategies of Yin and Yang in e-commerce growth – Marcin Pondo (Consulting Hungary)
- Expand to Romania! Tips and tricks – Török Márk, Marcin Pondo (Consulting Hungary)
- A nemzetközi piac meghódítása – esettanulmány a DPD és a BioTechUSA együttműködéséről – Varga László (DPD), Petri Dániel (BioTech)
- Mini mastermind: Marketplacek
3. Kapcsolatépítés támogatása: Fun Zone, mini mastermind beszélgetések
Az Ecommerce Expo 3 alappillére: tudásátadás, szolgáltatókkal való együttműködések és a webshopok közötti kapcsolatépítés elősegítése.
Így mindig fontos szerepe van annak, hogy a webshopok valóban tudjanak egymással kapcsolódni az eseményen. A szervezett kapcsolatépítés helyett mi szeretjük az alternatív megoldásokat, amire a résztvevők is mindig pozitív visszajelzést adnak!
2025-ben is több mini mastermind beszélgetés, interaktív program, szervezett Meetup várta a résztvevőket. A Fun Zone-ban pedig Legózás vagy éppen Lush fürdőgolyó készítés közben tudtak kapcsolódni egymással a résztvevők.
A Fun zone-ban került kialakításra a kóstoltató-sarok, ahol többek között a Fino, a Dotts, a tunki-tunki termékeivel tudtak jóllakni az odalátogatók.
4. Közösségi nap duplázva
Esemény előtti ráhangolódásként november 13-án és január 8-án a Palack Borbárban gyűlt össze az Ecommerce Expo közösségének egy része, ahol szintén a kapcsolatépítésé, a tudásátadásé volt a főszerep. A januári eseményen teszteltük a hot seat programunkat, ami szuper jól sikerült!
A résztvevőknek már lehetőségük volt kapcsolatot teremteni az előadókkal, kiállítókkal és beszélgetést kezdeményezni, amelyet folytathattak az Ecommerce Expon is.


Szakmai tudásátadás
“Személyes és céges fejlődési célok megismerésének céljával érkeztem, és ehhez megfelelő elindulási alapokat kaptam.” Virizlai Richard
Webshoptulajdonosok, marketingesek, szakértők, jó hangulatért felelős Stand up Comedy-s, mind azzal a céllal jöttek, hogy tudást és inspirációt adjanak a magyar e-kereskedelmi szféra legfontosabb szereplőinek.
Egy asztalhoz ült a 4 nagy logisztikai cég képviselője, élőben húzott fel egy webshopot Kulcsár István Róbert és Mándó Milán, Lévai Richard és Filó Angéla AI videókat promtolt, szó volt PPC-ről, költségcsökkentő és bevételnövelő tippekről, 2025-ös trendekről és örökzöld témákról.
A februári esemény főbb témái az alábbiak voltak:
- Mesterséges Intelligencia az e-kereskedelemben
- Allegro, Trendyol, Temu
- Gazdasági körforgás, nem fejlődés gazdaságtana
- Z generáció
- DPD E-shopper Barométer
- Hatékony vezetés és döntéshozatal
- Prémium és lifestyle termékek
- Ügyfélszolgálat
- Logisztika, belső logisztika, fullfilment
- Előfizetéses kereskedelem
- Retail Média
- Márkaépítés
- Finanszírozási lehetőségek, Cashflow managment
- Kiberbűncselekmények az e-kereskedelemben
- Fizetési újdonságok, innovációk
- ERP rendszerek
- Árazás
- Hirdetések, marketing, PPC, hatékony e-mail marketing
- Omnichannel értékesítés
- Webshop indítás
- Jótállás, GDPR
- Sikersztorik: Whiskeynet, Biobubi, Julius K9
- Konverziónövelés
Nem e-ker szakmabeli szakemberek
Már 9 órakor teltházas előadást tartott Pál Feri atya a tanulás spiráljáról,
Mérő László a Mesterséges Intelligenciáról mesélt, ott volt Dr. Pogátsa Zoltán, aki szintén a központi spirál témába kapcsolódott be, a nemnövekedés gazdaságtana előadással. Cseszregi Bálint, a Nemzeti Nyomozó Iroda Kiberbűnözés Elleni Főosztálya Felderítő Osztályának képviselője a Kiberbűncselekmények az e-kereskedelemben – Intő példák olyanokról, akik nem voltak résen című előadással intett erősebb figyelemre minket, a nagyterem programját pedig Ráskó Eszter fergeteges Standup Comedy előadása zárta.



Webshoposok a színpadon
Az e-kereskedelmi, marketing, logisztikai szakma képviselői (többek között: Madar Norbert, Wolf Gábor, Papp Gábor) mellett igyekeztünk minél több webáruház tulajdonost a színpadra hívni, hogy ők meséljenek tapasztalataikról, élményeikről.
A teljesség igénye nélkül a tapasztalataikat megosztotta:
- Lakatos István (Kütyübazár)
- Zabari István (Ecommerce Hungary / Lumenet)
- Fetter Ármin (Nutriversum)
- Peretsényi Dániel (Greenman)
- Diller Kevin (Mobilfox)
- Nagy Szabolcs (Biotech)
- Monostori Csaba (Euronics)
- Szatmári Katalin (WhiskyNet)
- Vízkeleti Ildikó (Auchan)
- Szalma Rita (Kifli.hu)
- Hasan Suleiman (Suleiman Nutrition)
- Valla Bálint (GymSuleiman)
“Az egyéni konzultációk és a kapcsolatépítés lehetőségei mindenki számára vonzó lehet, aki szeretne üzlet és marketing területen fejlődni. Külön kiemelném azokat a networkingre alkalmas előadásokat, ahol kis csoportokban tudtunk beszélgetni. Remek új kapcsolatokra tudtam szert tenni.“ EcomExpo résztvevő
Robotok, kutyák, kedvezmények – így jelentek meg az e-kereskedőket támogató top hazai és nemzetközi szolgáltatók
Az e-kereskedelmi szolgáltatóknak vitathatatlanul fontos szerepük van egy webshop fejlődésében. Így fontos szerepet kapnak az eseményen is.
Az egész napos konferencia mellett egy 75-kiállítóból álló Expo várta a résztvevőket. A DPD lounge-ban egy koktél mellett tudtak beszélgetni az emberek, a Shoprenter standon rövid technikai előadásokon keresztül ismerték meg a résztvevők az ökoszisztéma erősségeit, újdonságait.
Ügyfélszerzéssel, webáruház indítással, számlázással, nemzetközi terjeszkedéssel, fejlesztéssel, egyedi design készítéssel, termékfotózással, ügyfélélménnyel, üzletfejlesztéssel, webáruház üzemeltetéssel, csomagolástechnikával, ügyviteli rendszerrel, jogi kérdésekkel és könyveléssel, marketinggel, logisztikával és fullfilmenttel, fizetési megoldásokkal foglalkozó cégek készültek egyedi ajánlattal, játékokkal az e-kereskedőknek.




A teljes kiállító csapat bemutatkozóját itt találjátok: https://www.ecomexpo.hu/kiallitok
Pontgyűjtő játék
Néhány szerencsés résztvevő a tudás és az új kapcsolatok mellett értékes nyereményekkel tért haza: Elektromos roller, JBL, Airpod a DPD felajánlásából, Macbook Air a Furbify felajánlásával. Gazdára talált egy Webmaxx által felajánlott címkenyomtató, barcode scanner és papír csomag, az egyik lelkes résztvevő pedig a Shoprenter és az MSVK közös ajándékát vitte magával: egy két éjszakás wellness programot a Nomád Hotel és Glampingben, karöltve egy Shoprenter éves Gold csomaggal.
Szóval, volt izgalom a sorsolásnál!
Az Express One szintén egy rollert ajánlott fel, a Boxy-t képviselő robot pedig egy Lego ajándékot sorsolt ki a színpadon.
A résztvevőknek a kiállítókat kellett meglátogatniuk, náluk gyűjteni a pontokat, melyekért először garantált nyereményt választhattak, olyanokat, mint a: Lush csomag, Campus fesztivál bérlet, SEO Audit, Minner előfizetés, Webshop Suli előfizetés, jegyek a XXI. Ecommerce Hungary konferenciára, 2026-os Ecommerce Expo belépők, tunki-tunki és Sárréti Chilifarm csomag.
Fun Zone, After party
Szórakozás közben épülnek igazán a kapcsolatok! És bizony az üzleti kapcsolatépítésnek is megfelelő táptalaja a lazább, informális közeg. Az esemény során Legózva, Lush fürdőgolyót készítve, kóstoltatóknál állva vagy egy ízletes kávé mellett ismerkedhettek egymással az emberek.
A nap végét pedig egy fergeteges After partyval zártuk, ahol a Los Coyotes csapata zenélt nekünk!





Cikkek és posztok az Expóról
Nem csak mi, hanem különböző portálok és Ti, résztvevők, kiállítók, előadók is posztoltatok az eseményről! 🙂
https://kosarertek.hu/konverzio/ezt-lattuk-mi-ilyen-volt-az-idei-ecommerce-expo/



Néhány visszajelzések a résztvevőktől:
“Szerettem volna látni mások működését, a rendezvény hangulatát átérezni, sok értékes érdekes előadást meghallgatni. Ebből minden teljesült :)”
“Kiváló lehetőség arra, hogy más szempontok alapján vizsgáljunk meg bizonyos dolgokat, mint amit a hétköznapokban tennénk. Kiváló új kapcsolat és ismeretek szerezhetőek. “ Virizlai Richard
“Kapcsolatépítés, nagyon sok cég képviselőjével beszéltem, az eredmény hosszabb távon lesz mérhető”
“…a diákok sok hasznos ismerettel gyarapodtak, számunkra pedig hatalmas élmény volt!” Szabóné Ákos Zsuzsa, a kereskedő és webáruház technikus diákok egyik tanára. (Ők azok, akik Ecommerce Expo szervező csapatában segédkeznek évről évre)
…de beszéljenek a képek!
Az after movie mellett a képek adják át jól, hogy milyen volt a hangulata az Ecommerce Expo eseménynek. Böngészd végig a kiválogatott képeket!
Főszervezői érzések a számok mögött
Idén jobban elfáradtunk, mint valaha. Egyre több versenytárs esemény jelenik meg a piacon (nem csak e-ker események). Búcsúztunk a kampány közben marketingestől, ráadásul az összes csapattag új szerepkörben volt. Egy esemény esetén ez azért nehéz, mert lényegében az onboarding az esemény zárásáig tart, így egy új csapattal igazi kihívás a munka. Sokszor a betanulásról, tanulásról szólt a 2025-ös Ecommerce Expo, de szuperül helyt állt a csapat.
Teszteltünk egy új általunk kitalált programelemet, megnéztük, hogy működik-e a 0. nap, azaz működik-e, ha bővítjük kétnaposra a programot és az építési nap közben zajlik a tudásátadás. Mögöttünk van két előadói fotózás, felkészítő, 2 kiállítóknak szóló egyedi esemény, 2 szuper közösségi nap és halomnyi munkaóra.
Ennek a fáradtsága és a sok kisebb-nagyobb hiba (amiből persze sokat nem látott a közönség 🙂 ) az esemény sikerével furcsa kettőségget alkotott. Minden sikertelen és sikeres kampány után egyaránt talán a legnehezebb újra leülni dolgozni. Nekem mostanra sikerült kipihennem magam, melyben nagyon sokat segítettek Andorkó Balázsék fotói és Egri Ervin csapata által készített kisfilmek, amik megmutatják az ő szemszögükből az Expót. Na meg persze a halomnyi pozitív visszajelzés tőletek, a kiállítóktól, előadóktól, résztvevőktől. Ezek mind azt mutatják, hogy igenis megér minden fáradtságot, izgalmat a szervezés! 🙂Mert nem másnap lesz igazán eredménye, hanem néha hetek, hónapok, évek múlva. Ezért pedig megéri dolgozni!
🎉 10 – Jön a tizedik Ecommerce Expo Budapest!
A 2026-os esemény lesz a 10. a sorban, így különleges várakozás tölt el bennünket is az eseménnyel kapcsolatban. Már elkezdtük a szervezést, halomnyi izgalommal készülünk: angol nyelvű előadásokkal teli terem, top előadások az előző 10 évből, megszólalnak majd az alapítók és 10 éves gyerkőcök is színpadra ülnek….de nyugi, minden fontosabb mérföldkőről tájékoztatunk majd Titeket is!
Guba Vanda
az Ecommerce Expo csapata nevében