“Kötelező mindenkinek, aki e-kereskedelemben dolgozik, és naprakész szeretne lenni, valamint a szakmai szereplőkkel kapcsolódni.” – mondta a 2024-es eseményünk egyik résztvevője. De mégis hogyan zajlott a 8. Ecommerce Expo? Robotkutya mászkált a standok között, autós szimulátoron versenyeztek az emberek a nagy értékű nyereményekért, miközben 6 teremben zajlottak a programok és a résztvevők sikeresen üzleteket kötöttek a kiállítókkal.
Egy különleges és jól megjegyezhető napra esett 2024-ben az Ecommerce Expo. Február 29-én több mint 2000 résztvevő töltötte meg a Lurdy Konferencia- és Rendezvényközpontot Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényén.
A rendezvény főtámogatója idén a Boxy volt, akik a webáruházak, e-kereskedők raktári logisztikáját szolgálják ki robotizáltan és hibamentesen. Fulfillment szolgáltatásuk akár 30-50% megtakarítást nyújt a saját, manuális raktári költségekhez képest a a legkisebb webáruházaknak is, havi 100 rendeléstől a milliós rendelésszámig!




A jelenlévők több mint 50 szakmai program közül válogattak, melyeken több mint 150 sikeres vállalkozótól és elismert szakembertől tanultak. A kiállítói térben pedig több mint 70 szolgáltató standját látogatták meg a résztvevők. Emellett számos izgalmas lehetőség és játék is elérhető volt a nap során. Este pedig az Ecommerce Expo After Party-n koccintottak a résztvevők a sikeres napra.
Összefoglaló cikkünkben bővebb betekintést nyújtunk abba, hogyan is zajlott a 8. Ecommerce Expo, de előtte érdemes megnézni az After Movie-t is, amely jól visszaadja az Expo-élményt 1,5 percben:
Ahol a nagy bejelentések megtörténnek
Az Ecommerce Expo az egyik legfontosabb színtere a hazai e-kereskedelmet érintő újdonságok megismerésének, így nem véletlen, hogy számos olyan nagy bejelentés is itt hangzik el először, amelyek az iparág jövőjét befolyásolhatják.
MPL bejelentése
Az Ecommerce Expo-n tett elsőként hivatalos nyilatkozatot az MPL a március 28-án hatályba lépett új kormányrendeletről, amely kötelezővé teszi a webshopok számára az egyetemes postai szolgáltatás biztosítását a vevőknek.
Az előadás itt nézhető vissza, melyben dr. Balczó Barnabás, az MPL elnök-vezérigazgatója ad választ a felmerülő kérdésekre.
Shoprenter bejelentések
Most már mondhatni szokássá vált, hogy a Shoprenter az éves nagy bejelentéseit először az Ecommerce Expo-n teszi meg. Rab Máté, a Shoprenter CEO-ja idén tucatnyi olyan újdonságról és innovációról számolt be, amelyekkel ügyfeleik fel tudják venni a harcot a jelenlegi kihívásokkal szemben.
Számos “veszély” fenyeget az e-kereskedőkre (TEMU térhódítása, Google Consent Mode miatt drágább hirdetések, marketplace-ek dominanciája), ezért kiemelten fontos, hogy a vevőszerzésre, a vevők kiszolgálására és a visszatérő vásárlókra az eddigieknél is nagyobb figyelmet fordítsanak a webáruház tulajdonosok.

A Shoprenter legújabb (és elmúlt 1-2 éves) fejlesztései is ezek köré épültek. Többek között az alábbi meglévő vagy közelgő lehetőségekről, funkciókról számolt be Máté az előadásában:
- Starter 2 design téma: Egy technológiailag megújított NextGen téma, mellyel a webfejlesztők tudnak minden eddiginél gyorsabb Shoprenteres webshopokat fejleszteni.
- Budapest téma: A Starter 2-re épülő legújabb design téma, melyben új funkciók is elérhetők és 90 feletti pagespeedet biztosít.
- Marketing automatizációs szoftverek: Ingyenes hírlevélküldő (Sales AutoPilot), Active Campaign, Klaviyo, Mailchimp, MailerLite, TheMarketer, easySales.
- LEAPP Creators: Dobozos rendszerben készíthetsz mobil applikációt elérhető áron, így vevőid még egyszerűbben tudnak mobilról rendelni.
- SMS Sender: Egy sokak által kiaknázatlan, ugyanakkor igazán hatékony marketing csatorna.
- Google Ads by Shoprenter: 20% árelőny a hirdetésekre.
- Új szállítási módok: WoltDrive (1 órán belüli kiszállítás), Sameday-Easybox, Express One.
- Új fizetési módok a Big Fish Payment Gateway által: SZÉP kártyás fizetés, Stripe, Viva Wallett.
- AI megoldások: Saját OpenAI integráció, Optimonk AI, M.I. Club, MolinAI, Samba AI, AIDA.
- Linkio partnerség: 400+ azonnal elérhető nagykereskedés termékkínálata.
- Egyedi terméktervező: Print-on-demand üzleti modellben működő webshopoknak.
Máté a legnagyobb bejelentést az előadás végére hagyta, ami pedig nem más, mint az az innováció, amellyel úttörőként jelenik meg a piacon a Shoprenter, ezzel elindítva az előfizetéses e-kereskedelem korát.
A termékelőfizetés funkcióval hatékonyabban lehet a visszatérő vásárlások számát növelni, miközben az ügyfélélmény is javul. A fejlesztéssel akár Membership Club is létrehozható, így egyedi kedvezményeket és lehetőségeket tud a webáruház tulajdonos biztosítani a tagoknak.
A Shoprenter, a VISA és a Humanize szoros összefogásával pedig elindul a Vevőből Előfizető Program, ahol a hazai webshoposoknak segítenek abban, hogy belépjenek az előfizetéses e-kereskedelembe.
Webshippy bejelentése
Az „Export, mint válságálló növekedési stratégia” c. kerekasztal beszélgetésben Perényi András, a Webshippy CEO-ja elmondta, hogy Közel-Kelet-Európa összes országban az összes futárcéggel leszerződtek, ezzel támogatva a magyar webshopok külföldi piacra lépését. Így a webshopnak csak ki kell választani, hogy melyik külföldi országban melyik szolgáltatóval szeretne dolgozni.
Az Ecommerce Expo résztvevői hallottak először erről az újdonságról. A rendezvény másnapján a Webshippy a Facebook oldalán osztotta meg a hírt az új szolgáltatásukról.
Nem sokkal később a Webshippy milliárdos exit-jéről is megjelent a hír. Ezzel a lépéssel a cég szintén a nemzetközi terjeszkedést szeretné támogatni a hazai webshopok körében.
Újdonságok a 2024-es Ecommerce Expo-n
Évről-évre folyamatos fejlesztjük, megújítjuk az eseményt a visszajelzések és igények alapján. Idén is több újdonság várta a résztvevőket.
Nagyobb figyelmet kapott a gyakorlatias tudás és networking
Az Ecommerce Expo 3 alappillére épül: tudás, kapcsolatok, partnerek. Az első két pillért erősítette több változás is a programban.
A tavalyi év tapasztalata alapján azt láttuk, hogy nagy az igény arra, hogy gyakorlatias, személyre szabott tudással távozzanak a résztvevők. Ezért megdupláztuk az Interaktív és a Konzultációs termeink kapacitását.
Az ExpressOne interaktív teremben a nap során a legtöbb esetben asztalonként zajlottak a kiscsoportos workshopok, World Café beszélgetések. Így például a résztvevők megtanulták bizonyos hirdetéstípusok beállításának lépéseit, kiszámolták a logisztikai költségeiket adott szolgáltatókkal, TikTok stratégiájukat alakították ki, saját webshopjuk felhasználói élményét elemezték ki, stb.
A Konzultációs teremben pedig 16 különféle tanácsadásra jelentkeztek a résztvevők a nap során, így személyre szabott tanácsokat kaptak webáruház indítás, jogi kérdések, szállítási és fizetési lehetőségek, ügyfélélmény és webshop marketing kapcsán.
A siker sokszor azon múlik, hogy kiket ismersz, kikkel kapcsolódsz. Az értékes kapcsolatok kialakítása érdekében idén először kialakítottunk egy Networking Arénát is, ahol az előadások szüneteiben tudtak téma-specifikusan ismerkedni egymással az emberek pár finom falat és italkóstoló közben.
A tudásátadást és a kapcsolódást ötvözve pedig létrehoztunk egy különálló Meetup termet, ahol partnereink tartottak 50-50 percben gondolatébresztő meetupokat, ahol a résztvevők bevonásával közösen vesézték ki az adott témákat. Így nemcsak azonnal használható tudásra és inspiráció tettek szert, hanem még egymással is jobban tudtak közben kapcsolódni.
Gyorsított beléptetés és környezetbarát badge
A mi rendezvényünk sem tökéletes, de ami fontos, hogy tanulunk a hibáinkból. Láttuk, hogy a tavalyi beléptetési folyamatunk nem működött jól, így idén annak érdekében, hogy a sorban állást elkerüljék a résztvevők, gyorsítottunk a beléptetésen. A QR kódos rendszerrel jelentősen felgyorsult a folyamat, így 9:30-ra, a program kezdetére már 1500 embert tudtunk beengedni a rendezvény helyszínére. A további 500 ember a nap további részében érkezett meg a helyszínre.
A környezetre is megpróbáltunk odafigyelni, ezért idén magpapíros badge-et kaptak a résztvevők, amit otthon el tudnak ültetni és növény kell ki belőle. Így szemét helyett jobb sorsa lesz a badge-eknek. 🙂
Megújított nyereményjáték: Futárjáték
Az Expo résztvevői egy izgalmas nyereményjátékban is részt vehettek. A korábbi évekből ismert Útlevél játékot megújítottuk és az e-kereskedelemhez jobban passzoló formában, Futárjátékként hoztuk most el.
A belépés során minden résztvevő kapott egy futártasakot, melyre egy etikett címkét kellett összeállítani. Ezeket a címkéket a kiállítói standoknál tudták a résztvevők megszerezni. Amint a csomag címzésre készen állt, a benne rejlő nyereményt azonnal megkapta a résztvevő, de ha a Futárjáték versenypályán még “kézbesítette” is a csomagot (autós szimulátor és bicikli pálya segítségével), akkor esélyes volt a nagyobb értékű nyereményekre is.
Minden, ami szem-szájnak ingere
A kiállítói térben a jelenlévők lépten-nyomon számos izgalmas dologgal találkozhattak. Volt itt többek között Boxy robotkutya, “Lucky Catch” szerencsegép, 360 fokos kamera, vívópárna, popcorn gép, fánk fal, stb.







A legjobb e-kereskedelmi szolgáltatók egy helyen
Több mint 70 szolgáltató volt jelen az e-kereskedelem minden területéről:
- Webáruház rendszer
- Logisztika és fulfillment
- Fizetés
- Jog és könyvelés (Nézd meg a Virtualjogról készült videót itt.)
- Webfejlesztés
- Csomagolástechnika
- Ügyviteli rendszer
- Design és ügyfélélmény
- Marketing
- Nemzetközi terjeszkedés
- Marketplace
A kiállítók jobbnál-jobb aktivitásokkal és ajánlatokkal várták az érdeklődőket a standoknál, így jelentős kedvezményekre (akár 50%) tudtak lecsapni a résztvevők új szolgáltatás igénybevétele esetén vagy meglévő előfizetésük meghosszabbítására.
Kiállítóink is évről-évre fejlődnek és az „asztal – szék – rollup” helyett egyre igényesebb és izgalmasabb standokkal érkeztek a helyszínre. A résztvevők ráadásul szuper játékokat is kipróbáltak egyes standoknál, menő ajándékokat vittek haza vagy éppen egy finom itallal, étellel frissültek fel a nap során a standoknál.
De ami még fontosabb, a szolgáltatók a kiállítói térben is bemutatták azokat a trendeket, újításokat, amelyekre érdemes figyelni e-kereskedőként, mint például az AI megoldások, Buy-Now-Pay-Later (BNPL) fizetési módok, előfizetesés rendszer, csomagolástechnikai újdonságok, logisztikai újítások, de a Magyar Postától is lehetett direktben kérdezni az új „posta-törvény” kapcsán.








150+ sikeres vállalkozó és elismert szakember tudása a színpadokon
6 különböző teremben zajlottak párhuzamosan az előadások, kerekasztal beszélgetések, workshopok és meetupok. Az EcomExpo programjában összesen 158 sikeres vállalkozó és elismert szakember jelent meg, akik a nap során megosztották tudásukat, tapasztalataikat.
Olyan ismert emberektől tanultak a résztvevők, mint például Sárospataki Albert, Wolf Gábor, Vavrek Balázs, Balogh Petya, Tomán Szabina, Pál Feri atya, Papp Gábor, Várkonyi Balázs, Csereklei Zoltán, Diller Kevin, Pörzse Norbert, Litkai Gergely, Janata Kriszta, Mándó Milán, stb.
Az e-kereskedelem minden fontos területe megjelent a programban:
- Mesterséges intelligencia
- E-kereskedelmi trendek hazai és nemzetközi piacon
- Hatékonyságnövelés, automatizáció
- TEMU
- Környezettudatosság, fenntarthatóság
- Online marketing: TikTok, SEO, hírlevelek, hirdetések, stb.
- Ügyfélélmény és design
- Analitika
- Self-branding és közösségépítés
- Jogi tudnivalók: fogyasztóvédelem
- Logisztikai és fizetési megoldások
- ERP rendszerek
- Technológia és innovációk
- B2B, B2C, omnichannel értékesítés
- Webáruház indítás
- Vállalkozásfejlesztés
- Webáruház audit
A résztvevők ítélete szerint rendkívül magas színvonalú programokkal találkoztak az Ecommerce Expo-n. Az esemény utáni kérdőívben nagyon pozitívan nyilatkoztak az előadókról és nagyon sokat tudtak tanulni, inspirálódni tőlük, így sok-sok hasznos tudással térhettek haza.
After Party
Egy ennyire intenzív és produktív nap után, mi sem jobb, mint egy kicsit lazítani és együtt koccintani a sikeres üzletkötésre és a megszerzett, értékes tudásra és kapcsolatokra. Az After Party-t egy borkóstolóval indítottuk, majd az este során a koktélpultban elérhető finom koktélok biztosították az este jó hangulatát. Aki pedig megéhezett, vegán szendvicskrémes falatokat kóstolhatott.
Izgalmas játékokat is kipróbáltak az After Party résztvevői; VR játékok, autós szimulátor, fénykard várta az embereket.


Természetesen a jó zene és a tánc is szerepet kapott az esti buli során. Az After Party így egyértelműen megkoronázása volt az idei sikeres Ecommerce Expo-nak.
Ezt gondolják a résztvevők
Végül, de nem utolsó sorban, nézzük meg, mit mondtak azok, akik az EcomExpo legfőbb szereplő: A résztvevők.
A rendezvény utáni kérdőívben megkérdeztük őket, hogy milyen célból érkeztek a rendezvényre, ezeket a válaszokat kaptuk:
- új trendek megismerése
- szakmai fejlődés
- inspirálódás
- kapcsolatépítés
- partnerek megismerése és velük való egyeztetés
- ajánlatkérés
- üzletkötés
A válaszadók döntő többsége azt mondta, hogy sikerült elérniük a céljukat, sokan kiemelték mennyi újdonságot hallottak, milyen értékes emberekkel ismerkedtek meg és hogy akár több új vagy meglévő partnerrel is sikerült együttműködésben megállapodni.
Hoztunk néhány idézetet is arról, hogyan értékelték az eseményt a résztvevők:
- „Pezsgő rendezvény, sok jó előadással, céges kapcsolatépítési lehetőséggel”
- „Jó hangulatú, színvonalas esemény, nagyon jók voltak az előadók, szerteágazó témák”
- „Kötelező mindenkinek, aki e-kereskedelemben dolgozik, és naprakész szeretne lenni, valamint a szakmai szereplőkkel kapcsolódni.”
- „Átfogó, mindenre kiterjedő kiállítók és előadások az e-kereskedelmet érintő témákban”
- „Nagyon sokszínű volt, rengeteg kiállítóval és változatos előadásokkal. Sok extra eseménnyel, játékokkal.”
- „Látni kell a piacot, hogy milyen gondolatok-szempontok és tapasztalatok vannak. Nem szabad csak a számítógép mögül ismereteket szerezni, mert beszűkül az elme.”
- „újdonságok, rengeteg pozitív impulzus”
- „Rengeteg színvonalas és érdekes előadás, aktualitások, melyekből tanulni lehet, nyüzsgő kiállítótér, like-minded látogatók.”
- „jó a társaság, az előadók fantasztikusak voltak, nagyon tetszett, hogy az előadások között volt idő körbenézni, ismerkedni”
- „Az elérhetősége. Mind anyagilag, mind a jelenlévő emberek miatt értem ezt. Majdnem mindenki jelen van, aki számít és erre megéri áldozni. Illetve az emberek nagyon nyitottak az eseményen, könnyen el lehet beszélgetni 1-1 témáról és a helyszínek is ezt támogatják.”
- „az egyik legprofibb rendezvény volt, amin valaha részt vettem”





Az Ecommerce Expo-tól volt hangos az internet
Az eseményről számtalan LinkedIn poszt került ki a partnerek, előadók és résztvevők által.








Instagram csatornánk is nagyon pörgött az esemény napján, az aznapi sztorikat az Expo 2024 highlight-ban lehet visszanézni.
Ugyanakkor nemcsak a közösségi médiában posztolt mindenki az Expo-ról, hanem több cikk is megjelent különféle oldalakon:
- Kosárérték online magazin
- Oander blog
- Listamester tudósítás
- Digital-tailors blog
- Storeinsider hírportál
- Porftolio hírportál
- Trade Magazin
Szeretnél még több betekintést kapni a 2024-es Ecommerce Expo-ba? Nézd meg az esemény teljes galériáját Facebookon, ahol 300+ pillanatkép adja át az Expo-élményt.
Találkozzunk 2025-ben is!
Már most várod a következő Ecommerce Expo-t? Kattints a bal alsó sarokban lévő Értesítést kérek gombra és iratkozz fel, hogy elsők között értesülhess a következő eseményünk időpontjáról és annak részleteiről!
Várunk Téged is az év legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényén 2025-ben is!