Mi a titka egy webáruháznak, ami kicsivel több mint kétéves működés alatt elérte, hogy kategóriájában elnyerje az Ország Boltja Népszerűségi Díjat? Az állandó ügyfélközpontú szemléletmód. Közvetetten pedig a logisztika és az azzal kapcsolatos feladatok kiszervezése, ami biztosítja, hogy mindig legyen idő az ügyfélközpontúságra.
A szintén ShopRenter-es webshop motort használó Intenset nem mindennapi utat járt be az elmúlt két évben. Kicsivel több, mint két év alatt ugyanis elérték, hogy egy több mint 84.000 tagot számláló Facebook csoporttal rendelkezzenek, valamint, hogy havonta több ezer rendelés érkezzen a webáruházukba és mindezeken kívül 2020 február 20-án Szépségápolás és egészség termékkörben elnyerték az Ország Boltja Népszerűségi Díjat. Ügyfélközpontú hozzáállásukkal és a kiszervezett logisztika segítségével az elmúlt években Magyarország egyik legnagyobb életmód márkájává nőtték ki magukat.
A következő esettanulmányban megismerhetsz egy olyan márkát, ami mindig az ügyfelet helyezi a középpontba és ennek köszönhetően rekord idő alatt épített ki több tízezres követőbázist. Megtudhatod azt is, hogy a logisztika kiszervezése miben segítette őket hozzá, hogy ilyen gyorsan tudjanak növekedni.
A cikkben egy videóinterjút is találsz, amiben Csereklyei Bálint, az iLogistic ügyvezetője és Somlyai-Sipos Szilvia, az Intenset projektmenedzsere beszélgetnek az Intenset indulásáról, márkaüzenetéről és működési modelljéről. Szilvia olyan tippeket oszt meg az interjúban, hogy mi a titka egy elhivatott követőkből álló ügyfélbázis létrehozásának és mik a legfontosabb sikerokozói az Intenset működésének és növekedésének.
Az Intenset indulása és marketing üzenete
Az Intensetet 2016-ban alapította Szentgyörgyi Rómeó, 6-szoros aerobic világbajnok és Zoikasz Nesztorasz. Közös céljuk volt, hogy minél több olyan értékes információt tudjanak eljuttatni emberekhez, amik segítik az életmódváltásukat és az egészséges életvitelt.
Több mint 700 rendelés az első napon? Ez mégis hogyan lehetséges?
Az Intenset egyik legnagyobb stratégiai előnye az volt, hogy már a webshop megnyitását megelőzően, több mint egy éven keresztül edzés programokkal és étrendekkel folyamatosan építették a potenciális vásárlói követőtáborukat. Így 2018-ban, amikor piacra hozták az első Intenset táplálékkiegészítőket, akkor már egy bizalmi vásárlói körnek prezentálhatták azokat, amelyek aztán óriási sikerre tettek szert, ugyanis a követőik már nagyon várták a megjelenésüket.
Legnépszerűbb termékeik
A kollagén, a különböző ízesítésű fehérjéik és a zsírégető hatású kapszuláik. Ezek a termékek együttesen alkotják az Intenset életmódprogramot, ami mára már több tízezer embernek segített életmódváltási céljainak a megvalósításában.
Az Intenset sikeréhez az is hozzájárult, hogy egy hosszú távú, több mint egy éves digitális stratégiával indultak neki az üzlet építéséhez, aminek már az elejétől része volt a logisztika és az azzal járó terhek kiszervezése. Ennek mára meglett az eredménye, hiszen annak köszönhetően, hogy sokkal több időt tudtak az ügyfeleikre és az értékesítésre fordítani, 2019-ben az Intenset elnyerték az Ország Boltja Díjat.
Az Intenset szemléletmódjához hozzátartozik, hogy partnerként tekintenek vásárlóikra és segítőkész ügyfélszolgálatukon keresztül minden kérdésükre gondosan felelnek. Marketing üzeneteikkel mindig a hitelességre törekszenek, és gyakran vállalnak felelősséget társadalmi ügyekben, mint például a környezettudatosság.
Márkájuk tudatos építésének meg is van a gyümölcse: több mint 45.000 követővel rendelkeznek Facebookon, valamint vásárlóik egy több,mint 84.000 fős Facebook csoportban tudják egymással megosztani az életmódváltásukkal kapcsolatos tapasztalataikat.
Az Intenset és az iLogistic kapcsolata
Az Intenset és az iLogistic kapcsolata 2018-ban kezdődött, amikor piacra kerültek az Intenset táplálékkiegészítők és elindult az Intenset webshopja.
Az Intenset már az indulást megelőzően a logisztika kiszervezésénél döntött, ugyanis már a működésük elején meg akarták találni a megbízható üzleti partnereiket, és a mai napig azt tartják üzletük egyik titkának, hogy megbízható üzletfeleik segítségével kevesebb fókuszt kell fordítaniuk a működtetésre és többet tudnak fordítani a növekedésre. Ahogy Szilvia az interjúban is kifejti, az iLogistic segítségével úgy tudnak növekedni, hogy a bővüléssel járó terheket elkerülhetik. Nem kell azzal foglalkozniuk, hogy kibővítsék raktárukat, vagy pótoljanak egy kollégát, ezeket a problémákat az iLogistic átveszi tőlük, ezáltal ők az eladásra és az ügyfeleik igényeire tudnak koncentrálni, ráadásul még a szállítási költségeiken is spórolnak.
Az Intenset számára az is fontos volt, hogy egy olyan partnert találjanak, aki megfelelően fogja képviselni ügyfélközpontú szemléletmódjukat. Tehát biztosítva legyenek afelől, hogy a rendelt termékeik pontosan és villámgyorsan fognak megérkezni a vásárlókhoz.
Szilvia bátran ajánlja a logisztika kiszervezését kezdő webshopoknak és mindenkinek, aki erőforrásait elsődlegesen nem a saját raktár fenntartására és a szükséges munkaerő biztosítására, hanem inkább az értékesítésre és a növekedésre szeretné fordítani.
Reméljük, hogy sokatokat fog inspirálni az Intenset sikertörténete:
Amennyiben részletesebben kifejtve is kíváncsi vagy az Intenset ügyfélközpontú hozzáállásának összetevőire, úgy itt éred el a teljes videót.
Ha te is szeretnéd elkerülni a logisztikával járó felesleges költségeket és szeretnél több időt fordítani a vásárlóidra, úgy kattints erre a linkre!
Ha tetszett az interjú, és szeretnél további hasonló tartalmakat olvasni, kövesd az iLogistic-ot a közösségi médián is.