Élőben az Expo-ról: Ezek a Shoprenter újdonságai 2025-ben

shoprenter újdonságok

Javában zajlik az Ecommerce Expo a Lurdy Házban. Közel 2000 ember gyűlt össze Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényén, hogy elsőként értesüljön a hazai piac trendjeiről és a legnagyobb bejelentésekről. A legizgalmasabbakról élőben is beszámolunk – ez a cikk ezért jött létre.

A Shoprenter számára az Ecommerce Expo a legnagyobb jelentőségű esemény az évben. Pont ezért ide időzítik a legtöbb bejelentésüket, ami a fejlesztéseket és szolgáltatás bővítéseket illeti.

Nézzük milyen újdonságokat jelentett be Rab Máté, a Shoprenter CEO-ja az imént!

Volt szó B2B újdonságról, visszatérő vevők szerzéséről, konverzió növelő eszközökről, és IT biztonságról is, melyek többsége azonnal elérhető a Shoprenter ügyfeleknek.

Új design téma: Hamburg

Hamburg mindig is az európai kereskedelem egyik motorja volt – kikötője kaput nyitott a világpiacra. A Shoprenter legújabb design témájának a nevét ez ihlette. A Hamburg téma főként azoknak való, akik sok terméket értékesítenek, nagy mennyiségben.

Shoprenter Hamburg téma

„Ha a vásárlóid sok termékből rendelnek nagy mennyiséget, a hagyományos webshopok gyorsan akadállyá válnak. A Hamburg témát kifejezetten olyan B2B és FMCG webáruházak számára terveztük, ahol a nagy volumenű rendelés az alapvető működés része. A téma olyan funkciókat kínál, amelyekkel a tömeges vásárlás gördülékeny és hatékony lesz – kevesebb kattintás, gyorsabb folyamat, nagyobb bevétel.”

Nézd meg a legújabb Shoprenter rendszertémát, ezen az oldalon és tudd meg milyen előnyöket kínál!

Rendelési folyamatot érintő fejlesztések

● Nem új hír, hogy a Packeta megvásárolta a Foxpost-ot, ami újabb fejlesztéseket szült a Shoprenter rendszerében is. A Packeta bővítette a térképes nézetben megjelenő csomagpontok kínálatát, amely mostantól Foxpost és MPL átvételi pontokkal is kiegészült. Ehhez igazodva rendszerünkben is megjelenítésre kerülnek az új csomagpontok.

● A Shoprenterben már bármely szállítási módot le tudod másolni. Ha úgy gondolod, hogy 2025-ben külföldre is elkezdesz értékesíteni, akkor ezt a funkciót imádni fogod. A funkció segítségével ezentúl minden logisztikai partner által kínált szállítási mód testreszabható országok és vevőcsoportok szerint, beleértve a speciális opciókat is, mint például csomagpontok és csomagautomaták.

● Elérhetővé vált az automatikus csomag nyomonkövetés minden GLS-t használó ügyfélnek (GLS alkalmazás vagy Shoprenter Go).

● Új click-to-pay fizetési mód: A Google Pay & Qvik közvetlen integráció még egyszerűbbé teszi a fizetést a pénztár oldalon.

● A pénztár oldalon lehetőség van e-mail cím validációra, vezetékes telefonszám kizárásra, EU adószám validációra. Ennek köszönhetően némi ráncfelvarráson is átesett az oldal kinézete:
Shoprenter pénztár oldal

● A Shoprenter felhasználóknak külön jó hír még, hogy az admin felület Rendelések menüben okosították a keresőket, így már több mezőben, több területen kereshetnek a felhasználók, ráadásul gyorsabban. Segítő funkció még, hogy a szűréseknél a nem használt beállításokat hátrébb sorolja a rendszer, így gyorsabb és kényelmesebb lett a szűrés.

Fejlesztések a nagyobb biztonság érdekében

Rab Máté beszámolt arról is, hogy a biztonság a Shoprenternél mindig egy kiemelt szempont, ennek fenntartása és erősítése érdekében több fejlesztés is történt az elmúlt időszakban.

2024-ben bevezették a kétfaktoros autentikációt, amit most tovább bővítettek az „Emlékezz rám” funkcióval. Így 30 napig nem kér újabb megerősítést a rendszer bejelentkezéskor ugyanazon eszközön, hasonlóan mint a Gmail kétfaktoros beléptetése.

Ügyfeleik kérésére az Alkalmazások használata jogosultsághoz köthető lett, különböző szintű admin felhasználók kerültek be a rendszerbe.

A Google Recaptcha v3 integráció már elérhető a Hírlevél, a Kapcsolat és a Regisztráció oldalakon, ezzel is kiszűrve a sok hamis felhasználói regisztrációt.

A nagyobb ügyfelek igényeire reagálva bevezették a „Dedikált elosztott rendszer” szolgáltatást, így akinek különösen fontos, hogy csak a saját webáruháza legyen egy adott környezetben, a Shoprenter megoldást tud erre is nyújtani.

„Jelenleg a NIS2 megfeleléshez teszünk lépéseket, hogy elsők lehessünk az országban, akik megkapják ezt az Európai Uniós szintű minősítést. Ennek érdekében együttműködünk a hatóságokkal, végzünk rendszeres külső és belső IT auditokat, védelmi teszteléseket.”

Korábban a Kosárérték beszámolt róla, hogy Európában 2025-ben lép életbe az online akadálymentesítésről szóló szigorítás. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden olyan e-kereskedő, akinek az éves árbevétele meghaladja a 2 millió eurót, és 10-nél több alkalmazottal rendelkezik, a határidőre (2025 június 28.) köteles elvégezni a felületeinek, az ahhoz kapcsolódó dokumentumoknak és egyéb vizuális anyagainak akadálymentesítését. Rab Máté, efelől is megnyugtatta az ügyfeleket:

„Ismerjük a jogszabályt, és aktívan dolgozunk az akadálymentesítési feltételeknek való teljes megfelelésen. A Hamburg rendszertémánk lesz az első, ami teljes mértékben megfelel az akadálymentesítésről szóló rendeletnek, mivel ez kifejezetten a nagyobb kereskedőket érinti, ezt a témát részben nekik készítettük. Ahogy a GDPR, 30 napos ártörténet vagy a betétdíj szabályozásoknak is időben és teljeskörűen megfeleltünk, ezt a jogszabály változást is lekövetjük, amely nem jár extra költséggel az ügyfeleinknek.”

Vásárló szerzés

A tavalyi Ecommerce Expo egyik újdonsága a Shoprenter Vevőből Előfizető Programja volt. Rab Máté örömmel újságolta, hogy a Visa által támogatott programmal több ügyfelük is nagy sikereket ért el –  elsők között vezette be pl. a 21. Század Kiadó, Reflexshop, Horizont Brewing.

A program keretében készült el a Termék előfizetés alkalmazás, amelyben most további fejlesztések történetek. Bekerültek a SimplePay és Barion kártyaregisztrációs fizetési opciók, lehetőség van automatikus matrica generálásra az előfizetéssel is vásárolható termékekre, tudunk ajándék terméket is beállítani automatikusan a megújuló rendelésekhez, valamint már többféle megújítási terv (folyamatos vagy fix időpontos) közül is lehet választani. 

Rab Máté elmondásai és az elmúlt év tapasztalatai alapján nagyon gyors megtérülésre számíthat az a kereskedő, aki bevezeti az előfizetés lehetőségét a webshopjába.

A termék előfizetés mellett ugyanakkor a Shoprenter rendszerében elérhető egyéb marketing funkciók funkcionalitása is bővült az ügyfelek legnagyobb örömére. Ezek közül a legkiemelkedőbbek a kuponokat és a hűségpont rendszert érintő újdonságok. A két funkcióhoz tucatnyi új beállítási opció került be azonnal használhatóan a Shoprenter csomagokba.

Kiemelendő fejlesztés még a Shoprenternél a 30 napos ártörténet megjelenítése, ami nagyon komplex fejlesztés volt a csapat számára.

Új integrációk és alkalmazások

A Shoprenter partneri hálózata évről évre bővül, ami újabb és újabb alkalmazásokat jelent a felhasználók számára. Elég csak az alábbi ábrára tekinteni, amit az ügyvezető eddigi Ecommerce Expo előadásaiból már jól ismerhetünk:

Ez az ábra nem teljes, ugyanakkor Rab Máté az alábbiakat emelte ki előadásában:

  • Shoprenter Haladó Jelentések alkalmazás: Az ügyfelek kérésére készült el ez az új app, amellyel a kereskedési statisztikák mélyére lehet ásni. Az alkalmazás az ügyfelek igényei és a szakértő partnerek közös tapasztalatain alapuló riportokat és jelentéseket jelenít meg az admin felületen, összegyűjtve és érthető módon megjelenítve a webáruház teljesítményével kapcsolatos adatokat.
  • A meglévő Számlázz.hu alkalmazás a meglévő ingyenes funkciók mellett további már fizetős funkciókkal bővült, amelyeket egy egyszeri díjért cserébe lehet igényelni.
  • Bővültek az elérhető, komplex piactér (marketplace) integrációk: eMag, PepitApp, OTP Fizz [új], Plaza.hu [új] & EasySales (Románia), Baselinker (Lengyelország) [új]
  • A Viber üzenetekkel lehetőség nyílt olyan tömeges üzenetküldésre, melyben akár képet és videót is lehet küldeni, mindezt időzítve, folyamatba rendezve és analitikával kiegészítve.
  • Brevo alkalmazás: új e-mail marketing automatizmus integráció, amit a Shoprenter egyik partnere, a Webmotion fejlesztett.

Az újdonságok mellett Máté kitért még az elmúlt év legmeghatározóbb eseményeire és eredményeire is:

Google Ads by Shoprenter

„Eltelt 2 év a Google Ads by Shoprenter megjelenése óta, amely kiemelkedő sikerrel teljesít a Shoprenter ügyfeleinek körében.”

– büszkélkedett Rab Máté, majd folytatta.

„Azt eddig is tudtuk, hogy a Google Ads hirdetések fontos szerepet játszanak egy webáruház növekedésében, hiszen magasabb forgalomnövekedést tudtak elérni 2024-ben azok a Shoprenteres webshopok, akik hirdettek a Google felületein (8,40%).

A Google Ads szolgáltatásunk sikerét részben ez az ábra jól prezentálja – azok a webáruházak akiknek mi kezeljük a kampányaikat, 20,50%-kal nagyobb forgalomnövekedést tudtak produkálni tavaly, 2023-hoz képest.”

Google Ads by Shoprenter

E-kereskedelmi edukáció

Mint ahogyan azt már megszokhattuk, a Shoprenter ökoszisztéma elengedhetetlen része az edukáció is. Az Ecommerce Expo szervezése havi rendszerességgel megtartják az ingyenes Shoprenter rendszeroktatás kurzust, valamint megújult a Webshop Suli is.

Tavaly indult el a Shoprenter podcast csatornája, Lépéselőny címmel, melynek adáslistája már több, mint 22 beszélgetést tartalmaz. Az egyre népszerűbb podcastnek pedig hamarosan érkezik az új évada (spoiler: a fókuszban most az üzleti modellek lesznek).